telecomsnews.gr
Image default
NEWS

Ευρώπη και Βρετανία θέτουν εκ νέου υπό διερεύνηση το Facebook

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας ξεκίνησαν επίσημα νέο κύκλο ερευνών με αντικείμενο το Facebook και ειδικότερα την πλατφόρμα Marketplace και κατά πόσο αυτή στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.

Τόσο η βρετανική πλευρά όσο και η Κομισιόν ενδιαφέρονται να διερευνήσουν κατά πόσο το Facebook χρησιμοποιεί με αθέμιτο τρόπο τα διαφημιστικά δεδομένα για να ανταγωνιστεί στον χώρο των διαβαθμισμένων διαφημίσεων. Ως εκ τούτου οι δύο πλευρές συνεργάζονται, τουλάχιστον στο επίπεδο της έρευνας.

«Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών των μέσω κοινωνικής δικτύωσης και πέρα από αυτά, με τον τρόπο αυτό έχει τη δυνατότητα να στοχεύει πολύ συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών», ανέφερε σε δήλωσή της η Μαργκέτε Βεστάγκερ, Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού. «Θα εξετάσουμε λεπτομερώς κατά πόσο αυτά τα δεδομένα δίνουν στο Facebook ένα υπερβολικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ειδικότερα στον τομέα των διαβαθμισμένων διαφημίσεων, όπου οι άνθρωποι πουλάνε και αγοράζουν καθημερινώς, και που το Facebook επίσης ανταγωνίζεται με εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα», καταλήγει η Βεστάγκερ.

Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η προκαταρκτική έρευνα έχει φέρει στην επιφάνεια αρκετές ανησυχίες ότι το Facebook ίσως χρησιμοποιεί δεδομένα από ανταγωνιστικές υπηρεσίες «διαβαθμισμένων διαφημίσεων», δηλαδή αγγελιών, οι οποίες διαφημίζονται σε κάποια από τις πλατφόρμες του Facebook αν και ανταγωνιστικές του Marketplace. Τόσο η Κομισιόν όσο και η βρετανική CMA (Competition and Markets Authority) θα προχωρήσουν σε βάθος με την επίσημη έρευνα ώστε να εκτιμήσουν τις συγκεκριμένες ανησυχίες.

Επιπρόσθετα, η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών, διερευνά και την υπηρεσία dating του Facebook για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Από την πλευρά του το Facebook, σε σχετική επίσημη δήλωση, ξεκαθάρισε ότι θεωρεί πως οι κατηγορίες που διατυπώνονται είναι «χωρίς αξία», προσθέτοντας μάλιστα ότι τόσο το Facebook Marketplace όσο και το Facebook Dating αποτελούν τμήματα «άκρως ανταγωνιστικών» αγορών.

Το Facebook Marketplace αποτελεί αντικείμενο έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αρκετά χρόνια. Το Reuters σημειώνει ότι Ευρωπαίοι επίσημοι θέτουν ερωτήματα σχετικά με την πλατφόρμα ήδη από το 2019, με το Facebook να ανταπαντά ότι για να ανταποκριθεί στα αιτήματα της ΕΕ θα πρέπει να παραδώσει άσχετες, αλλά εξαιρετικά ευαίσθητες, πληροφορίες.

Το Marketplace του Facebook λανσαρίστηκε το 2016 επιτρέποντας στο κοινό να αγοράζει και να πουλά αντικείμενα, χωρίς μεσάζοντες. Πλέον, η πλατφόρμα αριθμεί 800 εκατομμύρια χρήστες, σε 70 διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με το Reuters. Οι ανταγωνιστές του εκφράζουν συνεχώς παράπονα ότι το Facebook εκμεταλλεύεται τη θέση του, έχοντας την ευχέρεια να διαφημίζει δωρεάν το Marketplace στα δύο δισεκατομμύρια χρηστών της κεντρικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Related posts

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο Τσιτσιπάς μετά την πρώτη του νίκη στο Αυστραλιανό Open

NEWSROOM

Έρχεται Exynos με την αρχιτεκτονική ARMv9, υποστήριξη Ray Tracing, και αυξημένη ασφάλεια

NEWSROOM

BBC: Γιατί η Γάζα είναι τόσο θολή στο Google Maps;

NEWSROOM

Στα 842 τα νέα κρούσματα κορωνοϊού – 283 οι διασωληνωμένοι

NEWSROOM

Αυτό το Samsung app σου επιτρέπει να παραμετροποιήσεις το CPU throttling στα Galaxy smartphones

NEWSROOM

Wind SimpleFi: Δίνει νέο router πλέον για internet χωρίς σταθερό

NEWSROOM

Νέο μενού διαχείρισης των πρόσφατα κλεισμένων καρτελών στον Chrome

NEWSROOM

Delphi Forum: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στο επίκεντρο του Ταμείου Ανάκαμψης

NEWSROOM

«Doing Business with CERN»: Οι ελληνικές επιχειρήσεις

NEWSROOM

Μπαράζ πληρωμών σε περισσότερους από 1 εκατ. εργαζόμενους ξεκινά σήμερα

NEWSROOM

Η επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείoυ για τα θέματα ασφαλείας του gov.gr

NEWSROOM

Συμβουλές της ΓΑΔΑ ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

NEWSROOM