telecomsnews.gr
Image default
NEWS

Αποτυχία των Facebook και Google να αφαιρέσουν διαφημίσεις απάτης

Τόσο το Facebook όσο και η Google απέτυχαν να αφαιρέσουν από τις πλατφόρμες τους διαφημίσεις απάτης, κατόπιν σχετικών καταγγελιών από τα θύματα, αναφέρει ο οργανισμός «Witch?» που δραστηριοποιείται στην προστασία του καταναλωτή στη Βρετανία.

Σύμφωνα με έκθεση του οργανισμού, η Google απέτυχε να αφαιρέσει το 34% των διαφημίσεων απάτης για τις οποίες έγινε σχετική καταγγελία από καταναλωτές, ενώ το Facebook απέτυχε να εντοπίσει και να αφαιρέσει τις σχετικές διαφημίσεις σε ποσοστό 26%.

Από την πλευρά τους και οι δύο εταιρείες υποστηρίζουν ότι αφαίρεσαν τέτοιας κατηγορίας διαφημίσεις και επιπλέον ότι τις επισήμαναν ώστε να μην ξανά προβληθούν. Ωστόσο, η «Witch?» θεωρεί ότι θα έπρεπε να ακολουθηθεί μία τακτική περισσότερο προληπτική από την πλευρά των δύο κολοσσών του Διαδικτύου.

Η σχετική έκθεση αναφέρει επίσης ότι το 15% όσων συμμετείχαν στην έρευνα υποστήριξαν ότι έπεσαν θύματα τέτοιου είδους παραπλανητικών διαφημίσεων και ακολούθως το κατήγγειλαν. Το 27% αυτών ήταν στην πλατφόρμα του Facebook και το 19% στην Google. Το 43% των θυμάτων δεν ανέφεραν ότι όντως έπεσαν θύματα κάποιας παραπλανητικής διαφήμισης.

Στην περίπτωση του Facebook ο κύριος λόγος που οι άνθρωποι δεν προχώρησαν σε αναφορά της απάτης ήταν γιατί πίστευαν ότι δεν θα γινόταν τίποτα για να διαλευκανθεί η υπόθεση. Στην περίπτωση της Google αναφορά δεν έγινε κυρίως γιατί τα θύματα πολύ απλά δεν ήξεραν πώς να προχωρήσουν σε σχετική καταγγελία. Οι ερευνητές της «Witch?» κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διαδικασία αναφοράς της Google ήταν πολύπλοκη και όχι ξεκάθαρη.

Προειδοποιήσεις προς τους καταναλωτές

Στην αναφορά της «Witch?» τονίζεται ότι «ο συνδυασμός μη δράσης από την πλευρά των εταιρειών σε περίπτωση που οι απάτες καταγγέλλονται, τα χαμηλά επίπεδα καταγγελιών από τα ίδια τα θύματα και η ευκολία με την οποία οι διαφημιστές μπορούν να αναρτήσουν νέες απατηλές διαφημίσεις ακόμα και μετά από το κατέβασμα των αρχικών διαφημίσεων, αποδεικνύει ότι οι online πλατφόρμες πρέπει να αποκτήσουν μια πολύ πιο προληπτική προσέγγιση επί του θέματος ώστε να αποτρέπουν τέτοιου είδους περιεχόμενο να φτάνει εξαρχής στις οθόνες των επίδοξων θυμάτων».

Παράλληλα, δημιουργήθηκε μία δωρεάν υπηρεσία scam-alert μέσω της οποίας επιχειρείται να υπάρχει προειδοποίηση προς τους καταναλωτές σχετικά με τις πλέον πρόσφατες τακτικές που ακολουθούν όσοι αναρτούν τέτοιου είδους διαφημίσεις.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι τεχνολογικοί γίγαντες, οι ρυθμιστικές αρχές και οι κυβερνήσεις πρέπει να κάνουν περισσότερα ώστε να προλαμβάνουν τέτοιου είδους απάτες. Αναφέρει στο BBC ο Άνταμ Φρεντς, ειδικός σε θέματα δικαιωμάτων του καταναλωτή στην «Witch?». «Οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να έχουν νομική ευθύνη για τον εντοπισμό, την κατάργηση και την αποτροπή ψεύτικου και απατηλού περιεχομένου στους ιστότοπούς τους… και η κυβέρνηση πρέπει να ενεργήσει τώρα», καταλήγει ο Φρεντς.

Οι αντιδράσεις των εταιρειών

Σε σχετική ανακοίνωση εκ μέρους του Facebook τονίζεται ότι «η απατηλή δραστηριότητα δεν επιτρέπεται στο Facebook ενώ λαμβάνουμε δράσεις εναντίον των ιστοσελίδων που αναφέρονται σε εμάς από την Which?». Από την πλευρά της η Google αναφέρει ότι έχει αφαιρέσει ή μπλοκάρει περισσότερες από 3,1 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβιάζουν τους κανονισμούς.

«Συνεχώς αναλύουμε διαφημίσεις, ιστοσελίδες και λογαριασμούς ώστε να εξασφαλίσουμε ότι άπαντες συμμορφώνονται με τις πολιτικές μας», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Google, ενώ τονίζεται επίσης ότι «έχουμε ξεκάθαρες πολιτικές που αφορούν τον χειρισμό τέτοιου είδους περιεχομένου, που τρέχει στην πλατφόρμα μας».

Η αλήθεια είναι ότι εταιρείες όπως το Facebook και η Google προφανώς έχουν κανόνες τι μπορεί και τι δεν μπορεί να διαφημιστεί από τις πλατφόρμες τους, αλλά αποδεικνύεται ουσιαστικά αδύνατο να ελέγχουν κάθε διαφήμιση πριν αυτή δημοσιευτεί καθώς κάτι τέτοιο θα είχε μεγάλο οικονομικό κόστος για τις ίδιες.

Ο προληπτικός έλεγχος ενδεχομένως να μην είναι η ιδανική λύση λόγω του όγκου των δεδομένων και πιθανά θα άφηνε και πάλι τους καταναλωτές ευάλωτους σε απάτες που θα βρίσκονται σε πλατφόρμες που άπαντες θεωρούν αξιόπιστες και ασφαλείς.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 1/3 των θυμάτων που συμμετείχαν στην έρευνα της «Witch?» απάντησαν ότι δεν τους ενδιέφερε η αναφορά της απάτης γιατί πίστευαν ότι το Facebook δεν θα προχωρούσε σε αφαίρεσή του.

Related posts

Επίσημο, τα Honor 50 θα έχουν GMS, όπως και όλα τα smartphones της εταιρείας

NEWSROOM

Edge στο Android: “Άλλος” browser μετά από την αναβάθμιση!

NEWSROOM

Ανάπτυξη τεχνολογικής λύσης για την προστασία της άγριας πανίδας στην Ελλάδα

NEWSROOM

Apple: Πολύ μεγαλύτερες μπαταρίες στα επόμενα iPhones και οι δικλείδες ασφαλείας

NEWSROOM

Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος: Θα δημιουργήσει δίκτυο δορυφόρων τηλεπικοινωνιών και πλοήγησης στη Σελήνη

NEWSROOM

Σχολεία: Ημέρα κρίσης για την επιστροφή όλων των μαθητών στα θρανία

NEWSROOM

Ευπάθεια σε 5G μόντεμ της Qualcomm – Επηρεάζει το 40% των κινητών

NEWSROOM

Gmail swipe actions: Αυτά είναι τα νέα swipe actions animations του Gmail για τα Android smartphones

NEWSROOM

Microsoft Synthesis: 3 ψηφιακά επεισόδια χαρτογραφούν τη νέα πραγματικότητα

NEWSROOM

Το Realme Narzo 30 έχει Helio G95, 5.000mAh μπαταρία, 30W γρήγορη φόρτιση, και άλλα

NEWSROOM

Xiaomi Push Notifications: Πως να λύσεις το πρόβλημα με τα Push Notifications σε οποιοδήποτε Xiaomi smartphone

NEWSROOM

Οι «πρωταγωνιστές» της κυβέρνησης Μπάιντεν

NEWSROOM