telecomsnews.gr
Image default
NEWS

Smarty4covid: Η εφαρμογή που «διαβάζει» τον βήχα και δίνει απαντήσεις για τον κορονοϊό από τον ήχο της φωνής

Εδώ και περίπου δύο χρόνια μόλις ακούμε κάποιον να βήχει θέλουμε να τρέξουμε μακριά. Ο βήχας πια έχει μια ιδιαίτερα «θέση» στις ζωές μας και αποτελεί μία από τις ενδείξεις που μπορούν να μας οδηγήσουν στο συμπέρασμα πως έχουμε κορονοϊό. Στη «δύναμη» του βήχα αποφάσισαν να εστιάσουν οι επιστήμονες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου οι οποίοι δημιούργησαν την εφαρμογή «Smarty4covid».

Τα βήματα είναι απλά… Αφού μπεις στην Smarty4covid παίρνεις βαθιά ανάσα. Επαναλαμβάνεις τρεις φορές τη φράση «η φωνή σου έχει δύναμη στην πανδημία». Συνεχίζεις με βαθιές ανάσες και μετά βήχεις. Με αυτές τις απλές κινήσεις οι ειδικοί παίρνουν απαντήσεις για την πανδημία του κορονοϊού αλλά και για την πορεία της υγείας σου ενώ γνωρίζουν ακόμη και αν θα χρειαστεί να νοσηλευτείς.

Γυναίκα βήχει

«Πρόκειται για μία διαδικτυακά προσβάση εφαρμογή. Δεν χρειάζεται να την κατεβάσει ο κάθε πολίτης στο κινητό του. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να ανοίξει έναν browser, να πληκτρολογήσει τη διεύθυνση ”www.smarty4covid.org”, να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις και να πραγματοποιήσει τις ηχητικές καταγραφές» επισημαίνει μιλώντας στο Newsbeast η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη, διδάκτωρ μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ΕΔΙΠ στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ η οποία ανήκει στην ομάδα των επιστημόνων που ασχολήθηκαν με την ανάπτυξη της smarty4covid.

«Η διαδικασία διαρκεί λίγα λεπτά και μπορούμε να εντοπίσουμε παθολογικά μοτίβα που καταδεικνύουν την εξέλιξη του κορονοϊού»

Όπως τονίζει η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη η όλη διαδικασία διαρκεί λίγα λεπτά. «Από αυτή εμείς συλλέγουμε δεδομένα τα οποία στη συνέχεια επεξεργαζόμαστε εφαρμόζοντας μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης με απώτερο στόχο να εντοπίσουμε παθολογικά μοτίβα σε αυτές τις ηχητικές καταγραφές που καταδεικνύουν τόσο την εμφάνιση όσο και την εξέλιξη της νόσου».

smarty4covid
Η διδάκτωρ μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Κωνσταντία Ζαρκογιάννη (Τη φωτογραφία παραχώρησε στο Newsbeast η ίδια)

«Στόχος μας είναι να ανακαλύψουμε νέους βιοδείκτες από αυτές τις ηχητικές καταγραφές που θα έχουν υψηλή προγνωστική αξία τόσο για την εμφάνιση (την πιθανότητα κάποιος να πάσχει από κορονοϊό) όσο και για την εξέλιξη, για παράδειγμα εάν κάποιος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο, την πιθανότητα να μεταφερθεί στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (την έκβαση δηλαδή της νοσηλείας) ή επίσης αν κάποιος βρίσκεται στο σπίτι και νοσεί να μπορούμε να παρακολουθούμε τη βαρύτητα της νόσου και την εξέλιξη αυτής και να υποστηρίζουμε αποφάσεις» υπογραμμίζει η διδάκτωρ μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

«Σε αυτό το στάδιο το σύστημα επιστρέφει ένα report με κάποια στατιστικά, δεν επιτρέπει την απάντηση γιατί για να μπορέσει να δουλέψει η Τεχνητή Νοημοσύνη χρειαζόμαστε τα να έχουμε αρκετά δεδομένα. Όταν θα έχουμε επαρκή αριθμό δεδομένων θα ενσωματωθεί και η Τεχνητή Νοημοσύνη στο σύστημα και στη συνέχεια θα επιστρέφεται η απάντηση. Το πότε θα γίνει αυτό εξαρτάται από την ανταπόκριση του κοινού. Φαίνεται ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται θετικά και μας δίνει τα δεδομένα του.

Θεωρώ λοιπόν πως σε έναν με δύο μήνες θα έχουμε αποτελέσματα τόσο από τα πιλοτικά που τρέχουμε τώρα στο ΑΧΕΠΑ όσο και από τα στοιχεία αυτά που συλλέγουμε από τους απλούς πολίτες» αναφέρει στο Newsbeast η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη.

smarty4covid

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για την smarty4covid και τα στάδια που πέρασε για να δημιουργηθεί

Όλα όπως επισημαίνει η διδάκτωρ μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ΕΔΙΠ στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ η ιδέα για τη δημιουργία της εφαρμογής ξεκίνησε στις αρχές του πρώτου lockdown.

«Πρόκειται για ένα ερευνητικό έργο που χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και επιστημονική υπεύθυνη είναι η κα Κωνσταντίνα Νικήτα η οποία είναι καθηγήτρια στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τότε, στις αρχές του πρώτου lockdown σκεφτόμασταν πώς θα μπορούσαμε να δώσουμε ένα εργαλείο στο ευρύ κοινό έτσι ώστε να μπορεί να κάνει μία αυτοεκτίμηση της κατάστασης της υγείας του όσον αφορά το εάν νοσεί από κορονοϊό ή όχι. Με αυτή την ιδέα συμμετείχαμε στο Ηack Corona Greece και πήραμε τη δεύτερη θέση. Υποβάλαμε πρόταση στο πλαίσιο της προκήρυξης ”Εμβληματική Δράση Παρεμβάσεις Προς Αντιμετώπιση των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων της Πανδημίας Covid 19” για χρηματοδότηση και πετύχαμε το υψηλότερο σκορ. Έτσι ήμασταν από τις προτάσεις που κατάφεραν να χρηματοδοτηθούν και από εκεί και πέρα ξεκινήσαμε κανονικά την ανάπτυξη της smarty4covid » εξηγεί.

«Έχουμε ολοκληρώσει το site για να μπορέσουμε να συλλέγουμε τα δεδομένα από τους πολίτες και καταφέραμε να κάνουμε συνεργασία με το νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ κάτι το οποίο πρόκειται για μία διεθνής πρωτοτυπία. Δεν έχουμε δει ξανά σε παγκόσμιο επίπεδο να γίνονται αντίστοιχες κλινικές δοκιμές μέσα στο νοσοκομείο όπου νοσηλευτές με τα tablets και εξωτερικά μικρόφωνα λαμβάνουν ηχητικές καταγραφές από τους ασθενείς που νοσηλεύονται αυτή τη στιγμή με κορονοϊό» προσθέτει η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη.

«Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε την εφαρμογή και για τα κινητά, μένει να δούμε λίγο την ακρίβεια που θα πετύχουμε και την αξιοπιστία των καταγραφών και των δεδομένων που θα συλλέξουμε» λέει η διδάκτωρ μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου».

smarty4covid
Η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη με εργαζόμενες του ΑΧΕΠΑ (Τη φωτογραφία παραχώρησε στο Newsbeast η ίδια)

«Οι χρήστες αυξάνονται κατά χιλιάδες καθημερινά»

«Σαν εργαστήριο έχουμε μακρόχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης κλινικών αποφάσεων και πιο συγκεκριμένα σε συστήματα που μπορεί να βοηθήσουν άτομα με χρόνια νοσήματα όπως ο σακχαρώδης διαβήτης έτσι ώστε να μπορούν να αυτοδιαχειρίζονται την υγεία τους.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ειδικά την τρέχουσα περίοδο καθώς τέτοια συστήματα, όπως μας λένε και οι γιατροί, μπορούν να υποστηρίξουν και την τηλεϊατρική. Για παράδειγμα η συλλογή ετερογενών δεδομένων από αισθητήρες από εφαρμογές κινητών επιτρέπουν στον γιατρό να μπορεί από μακριά να παρακολουθεί τους ασθενείς και να μην χρειάζεται έτσι να κλείνονται πολλά ραντεβού» αναφέρει η Κωνσταντία Ζαρκογιάννη.

Κλείνοντας επισημαίνει «οι χρήστες αυξάνονται κατά χιλιάδες καθημερινά και αυτό μας ενθαρρύνει».

Related posts

Deutsche Bank: Για πρώτη φορά κέρδη από το 2014, παρά την πανδημία

NEWSROOM

Εν αναμονή Fitch και Λαγκάρντ για τα ελληνικά ομόλογα

NEWSROOM

Συζήτησαν για συγχώνευση ExxonMobil- Chevron, χωρίς όμως λευκό καπνό

NEWSROOM

Ψηφιακή διακυβέρνηση: Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας μέσω του gov.gr

NEWSROOM

Διατήρηση των ρυθμών ανάπτυξης του 2020 επιδιώκουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το 2021

NEWSROOM

Η LG εξαγοράζει την ισραηλινή start-up κυβερνοασφάλειας Cybellum

NEWSROOM

Morgan Stanley – Το Starship της SpaceX «μεταμορφώνει» τις προσδοκίες των επενδυτών για το διάστημα

NEWSROOM

Netflix: Πώς να ελέγξετε αν έχει συνδεθεί κάποιος στον λογαριασμό σας

NEWSROOM

Δωρεάν paid apps και games για Android και iOS, μόνο για λίγο

NEWSROOM

Προγραμματισμός ραντεβού για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη μέσω του gov.gr

NEWSROOM

Σε λειτουργία η πλατφόρμα easyagroexpo.gov.gr – Ψηφιοποιείται το εξαγωγικό εμπόριο ζώντων ζώων, προϊόντων ζωικής προέλευσης και ζωικών υποπροϊόντων προς τρίτες χώρες

NEWSROOM

Αυτοκίνητο – Ο κλάδος ξόδεψε για έρευνα 61 δισ. ευρώ το 2018

NEWSROOM