telecomsnews.gr
Image default
GAMING

John Wick Hex review

Όταν ακούμε για μεταφορά ταινίας/ταινιών δράσης σε παιχνίδι, το μυαλό των περισσότερων από εμάς πηγαίνει στο… κακό. Με βασικό κριτήριο την εκμετάλλευση της δημοτικότητας της ταινίας, οι εταιρείες μας “σερβίρουν” προχειροφτιαγμένες εκδοχές action FPS. Ευτυχώς, το John Wick Hex, της Bithell Games (Volume, Thomas Was Alone), διαφέρει αισθητά από τα παραπάνω.

Ακόμα κι αν δεν έχετε δει τις ταινίες John Wick, δεν υπάρχει λόγος ν’ ανησυχείτε για spoilers. Το John Wick Hex εκτυλίσσεται πριν τα γεγονότα της μεγάλης οθόνης, όταν ο John Wick είναι ο πιο αποτελεσματικός και αδίστακτος εκτελεστής πριν γνωρίσει τη γυναίκα του. Ο John Wick αποτελεί αντικείμενο φθόνου από τον Hex, ο οποίος απαγάγει τους Winston και Charon. Κρατώντας τους ομήρους, διηγείται τις ιστορίες με τις οποίες ο John Wick “έχτισε” τη φήμη του σαν εκτελεστής. Το σενάριο δεν είναι το πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού, όμως σας βάζει στο κλίμα για το τί ακολουθεί επί της οθόνης.

Επιφανειακά, το John Wick Hex θυμίζει κάτι από Xcom. Ένα turn-based tactical shooter, όπου ελέγχετε τον γνωστό ξερακιανό κύριο John Wick. Σε μια σειρά από λαβυρινθώδη επίπεδα, πολεμάτε εχθρούς και φτάνετε στο τέλος όπου σας περιμένει το εκάστοτε boss. Το παικτικό στοιχείο που κάνει το John Wick Hex να ξεχωρίζει είναι η ταυτόχρονη εκτέλεση κινήσεων. Ξεφεύγοντας από το “κλασικό” turn-based περιβάλλον όπου ο χαρακτήρας που ελέγχετε και οι εχθροί κινούνται κι επιτίθενται σειριακά (I-go-you-go mechanic), υπολογίζονται πόσες time units “καταναλώνονται” σε κάθε κίνηση κι εκτελούνται παράλληλα (we-go-mechanic). Αν είστε λάτρεις των tactical games αναγνωρίζετε αμέσως τις ομοιότητες με τη σειρά Combat Mission. Αντί όμως για ένα σεβαστό αριθμό στρατευμάτων, εδώ έχετε να διαχειριστείτε έναν χαρακτήρα. Χρειάζεστε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε με το interface του παιχνιδιού, ειδικά με τις μπάρες που εμφανίζονται στην κορυφή και απεικονίζουν πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκτελεστεί μια κίνηση/επίθεση είτε από εσάς είτε από έναν αντίπαλο. Εάν δώσετε την απαραίτητη προσοχή στο πρώτο επίπεδο/tutorial, μπαίνετε αμέσως στο κλίμα. Με προσεκτικό σχεδιασμό των επιθέσεών σας λοιπόν, μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε περιπτώσεις όπου χρειάζεται να εξουδετερώσετε σεβαστό αριθμό εχθρών.

Ένας εναντίον… πολλών.

Το πώς το καταφέρνετε, συνοψίζεται ως εξής: Με την εμφάνιση ενός εχθρού, για να τον πυροβολήσετε “ξοδεύετε” 1.5 δευτερόλεπτα ενώ αυτός χρειάζεται 1.6. Άρα, εάν επιλέξετε να επιτεθείτε, εκτελείτε την κίνηση πιο γρήγορα από τον ΑΙ χαρακτήρα. Κάθε επίθεση όμως έχει τις δικές της πιθανότητες επιτυχίας, από το 100% της εξουδετέρωσης από πίσω / takedown έως το 60% και κάτω για πυροβολισμό. Κάθε όπλο και κάθε είδος επίθεσης έχει το δικό του χρόνο εκτέλεσης, από τα “γρήγορα” πιστόλια των 9 χιλιοστών μέχρι τα απελπιστικά αργά shotguns και περίστροφα. Με άλλα λόγια, ακόμα και αν σχεδιάσετε την καλύτερη αλληλουχία κινήσεων/επιθέσεων για να αντιμετωπίσετε δύο, τρείς ή και τέσσερις εχθρούς ταυτόχρονα, βρίσκεστε στο έλεος του RNG (random number generator).

Τα “εργαλεία” που έχετε στην διάθεσή σας για να περιπλανηθείτε στα επίπεδα είναι το πιστόλι σας, πολεμικές τέχνες, τα όπλα των εχθρών και μερικές φορές τους ίδιους τους εχθρούς. Ίσως για να αυξηθεί η δυσκολία του παιχνιδιού, τα πυρομαχικά για κάθε όπλο, είτε το δικό σας είτε των εχθρών, είναι περιορισμένα. Έτσι λοιπόν, είναι απαραίτητο να σχεδιάσετε τις επιθέσεις σας προσεκτικά. Μερικές φορές είναι προτιμότερο να επιτεθείτε με melee ή να χρησιμοποιήσετε την κίνηση σήμα κατατεθέν του John Wick πετώντας το όπλο σας στον εχθρό. Προσοχή όμως, το κάθε επίπεδο είναι χωρισμένο σε επιμέρους χάρτες όπου η υγεία και τα πυρομαχικά σας παραμένουν τα ίδια. Μη σας ξενίσει το γεγονός ότι ενώ… “ιδρώσατε” να περάσετε έναν χάρτη βρίσκεστε χωρίς πυρομαχικά, με εξαιρετικά χαμηλό health και χάσετε αμέσως στον επόμενο. Δεν φταίει ο σχεδιασμός του παιχνιδιού -συνήθως- αλλά μάλλον το ότι κάνατε πολλές ριψοκίνδυνες ενέργειες στο προηγούμενο επίπεδο. Τα bandages που αναπληρώνουν την υγεία σας υπάρχουν αλλά είναι εξαιρετικά περιορισμένα σε αριθμό και σε επίπεδα με… σεβαστό αριθμό χαρτών καλό είναι να είστε από λίγο έως πολύ… αμυντικός.

Η νοημοσύνη είναι αρκετά καλή. Οι εχθροί αντιδρούν λογικά στις κινήσεις ή στις επιθέσεις σας, παρά το γεγονός ότι γίνονται προβλέψιμοι μετά από ένα χρονικό διάστημα. Έχοντας ένα RNG (όχι και τόσο random) όμως συνυφασμένο με το αποτέλεσμα των επιθέσεών σας όπου μερικές φορές το αποτέλεσμα είναι αντίθετο με τις προβλέψεις, ίσως σας εκνευρίσει. Επίσης, ο βαθμός δυσκολίας του παιχνιδιού ανεβαίνει απότομα μετά από ένα σημείο και μετά, με αποτέλεσμα να βρεθείτε αντιμέτωπος με υπερβολικά μεγάλο αριθμό εχθρών, αναγκάζοντάς σας να ακολουθήσετε πολύ αμυντική τακτική απλά και μόνο για να επιβιώσετε. Σε ένα επίπεδο που διαδραματίζεται μέσα σε club για παράδειγμα, είναι προτιμότερο να… “δελεάσετε” τους εχθρούς, πυροβολώντας τον πρώτο που βλέπετε με χαμηλές πιθανότητες ευστοχίας, έτσι ώστε να έρθουν προς το μέρος σας οι “φίλοι” του παρά να ορμήσετε και να βρεθείτε περικυκλωμένος χωρίς κάλυψη.

Σκοτεινά σοκάκια.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, τα μινιμαλιζέ αλλά απόλυτα λειτουργικά γραφικά του παιχνιδιού, σχεδόν βγαλμένα από σελίδες κόμικ, “δένουν” απόλυτα με το ατμοσφαιρικό soundtrack του Austin Wintory (Journey, Flow, Banner Saga) και τους λειτουργικούς ήχους του interface. Με άλλα λόγια, δεν προβληματίζουν και σας μεταφέρουν τί ακριβώς συμβαίνει στην οθόνη σας, αποδεικνύοντας ότι ο φωτορεαλισμός και οι ογκώδεις υφές δεν είναι απαραίτητα για ένα αξιόλογο παιχνίδι. Το voice cast περιλαμβάνει γνωστά ονόματα όπως οι Ian McShane και Lance Reddick στους ρόλους που έχουν και στις ταινίες και ο Troy Baker στο ρόλο του Hex.

Το βασικό ερώτημα για ένα παιχνίδι που βασίζεται σε μια τρομερά δημοφιλή σειρά ταινιών, είναι εάν μπορεί να “σταθεί” μόνο του χωρίς το hype factor που το συνοδεύει. Το John Wick Hex είναι ένα καλό -αν και μικρό σε διάρκεια- tactical game μικρής κλίμακας που θα μπορούσε εύκολα να γίνει αγαπητό χωρίς την “ετικέτα” John Wick. Καταφέρνει με μια έξυπνη προσαρμογή του we-go mechanic να κρατήσει το ενδιαφέρον για κάποιο χρονικό διάστημα και αποδεικνύει ότι δεν είναι απαραίτητο όλα τα παιχνίδια που βασίζονται σε ταινίες δράσης να είναι αποκλειστικά και μόνο FPS. Αν είστε λάτρεις των small scale tactical games ή φαν των ταινιών John Wick, αξίζει να ασχοληθείτε με το John Wick Hex.

  • Πρωτότυπο turn-based gameplay
  • Ατμοσφαιρικό
  • Μικρή διάρκεια
  • Περιορισμένα είδη εχθρών
  • Απότομη αύξηση δυσκολίας
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Bithell Games
ΕΚΔΟΣΗ: Good Sheperd Entertainment

--

Related posts

One Piece: World Seeker Review

tele

Need for Speed Heat review

tele

Blair Witch Review

tele

Truberbrook Review

tele

Assassin’s Creed Origins review: “This Egyptian playground is finally everything you wanted the Creed to be”

tele

Grid review

tele

Mortal Kombat 11 Review

tele

The Wizards – Enhanced Edition Review

tele

The Dark Pictures: Man of Medan Review

tele

Control Review

tele

Call of Duty: Modern Warfare review

tele

Total War: Three Kingdoms Review

tele