telecomsnews.gr
Image default
GAMING

Gears 5 Review

Η σπουδαιότητα της σειράς Gears of War στην εξέλιξη των shooters τρίτου προσώπου είναι αδιαμφισβήτητη, όμως δεδομένη υπήρξε και η ποιοτική στασιμότητά της μετά το τέλος της αριστουργηματικής αρχικής τριλογίας στην προηγούμενη γενιά. Το Gears 5 έρχεται για να επαναφέρει τη σειρά στον σωστό δρόμο και να αποδείξει ότι ο βασιλιάς του είδους είναι ακόμη ζωντανός. Μάλιστα, το τρομερό είναι ότι όχι απλά στέκεται επάξια δίπλα στους προκατόχους του, αλλά σε σημεία τους ξεπερνά και αποτελεί μία από τις κορυφαίες αποκλειστικότητες της Microsoft σε αυτή τη γενιά!

Η ιστορία του Gears 5 ξεκινά ακριβώς μετά τα γεγονότα του Gears of War 4. Οι πρωταγωνιστές JD, Marcus, Kait και Del έχουν πλέον στρατολογηθεί στις δυνάμεις της COG με σκοπό να επαναφέρουν σε λειτουργία τους δορυφόρους του υπερόπλου Hammer of Dawn, ώστε να το χρησιμοποιήσουν εναντίον του στρατού των Swarm, που αποτελούν την εξέλιξη των Locust. Σε αντίθεση με προηγούμενα Gears, εδώ η ιστορία είναι πιο προσωποκεντρική καθώς εστιάζει περισσότερο στην Kait, η οποία ταλανίζεται εσωτερικά μη γνωρίζοντας πραγματικά πού ανήκει και λιγότερο στα γεγονότα αυτά καθαυτά. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πώς η ιστορία καταφέρνει να διατηρεί το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος παρά το γεγονός ότι ο εμβληματικός Marcus Fenix έχει μικρή συμμέτοχή στην εξέλιξή της, όπως ευτυχώς συμβαίνει και με τον γιο του ο οποίος είναι ελάχιστα συμπαθής για άλλη μία φορά.

Το ενδιαφέρον δεν διατηρείται τόσο χάρη στην ιδιαίτερη εξέλιξη της ιστορίας, όσο κυρίως χάρη στους σωστούς αφηγηματικούς τρόπους που έχουν επιλεχθεί, αλλά και της δυνατότητας που σας δίνεται να μάθετε πολύ βασικές πληροφορίες που αφορούν και τα προηγούμενα Gears, οπότε απαντώνται και κάποιες σημαντικές απορίες που αφορούν την γέννηση των Locust κτλ. Υπάρχουν περισσότερα cutscenes που δεν αφορούν μόνο σκηνές δράσης, οι πρωταγωνιστές συζητούν μεταξύ τους καθώς προχωράτε, μαθαίνοντας χρήσιμες πληροφορίες για τον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ αντιδρούν ρεαλιστικότατα σε γεγονότα που συμβαίνουν γύρω τους, με αποτέλεσμα να μην είναι “ξύλινοι” όπως συνέβαινε στο Gears of War 4. Μάλιστα οι ίδιοι οι διάλογοι είναι σαφώς πιο δουλεμένοι, σε αντίθεση με τους διαλόγους του 4 που θύμιζαν… παρωδία.

Η Kait είναι το πρόσωπο-κλειδί της ιστορίας.

Πέρα από την καλύτερη ιστορία, το campaign του Gears 5 έρχεται με ένα σωρό βελτιώσεις και νέες προσθήκες που φρεσκάρουν σε μεγάλο βαθμό το ούτως ή άλλως εξαιρετικό gameplay της σειράς. Το πιστολίδι επίσης είναι καλύτερο από ποτέ, με την αίσθηση των όπλων να συναρπάζει για μία ακόμη φορά, ενώ και οι χαρακτήρες είναι ελαφρώς πιο ευκίνητοι σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι η διαφοροποίηση στις μάχες. Οι ορδές ανεγκέφαλων εχθρών που έκαναν επίθεση με μανία στο Gears 4 αποτελούν παρελθόν και πλέον παίζετε πολύ πιο στρατηγικές μάχες. Σε αυτό συμβάλλουν αφενός τα μεγαλύτερα πεδία μάχης όπου μπορείτε να βρείτε διαφορετικά σημεία για να επιτεθείτε αλλάζοντας συνεχώς τις τακτικές σας και αφετέρου η βελτιωμένη νοημοσύνη των εχθρών οι οποίοι πραγματικά δεν χαρίζονται, τουλάχιστον στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Δυστυχώς στο ίδιο υψηλό επίπεδο δεν βρίσκεται η νοημοσύνη των συμμάχων σας, καθώς πολλές φορές σας “κρεμάνε” σε απαιτητικές μάχες, αφού προτιμούν να πυροβολήσουν τους εχθρούς αντί να σας σηκώσουν γρήγορα όταν είστε ετοιμοθάνατος.

Εξαιρετική εντύπωση κάνουν και οι διάφορες περιοχές που επισκέπτεστε, η ποικιλομορφία των οποίων δεν συγκρίνεται με κανένα προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Χιονισμένα βουνά, έρημος, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, κλειστοφοβικά ορυχεία, είναι απλά κάποια από τα περιβάλλοντα στα οποία ταξιδεύετε. Μάλιστα το παιχνίδι επαναφέρει πολλές φορές το κλειστοφοβικό κλίμα του πρώτου Gears, με πολλές υπόγειες σκοτεινές τοποθεσίες και ελάχιστο φως, βγάζοντας μια πιο μακάβρια αίσθηση που τόσο είχε λείψει πραγματικά από τη σειρά. Πέρα από τα διαφορετικά περιβάλλοντα, θετική έκπληξη αποτελούν και τα νέα όπλα που βρίσκετε, όπως το Lancer GL με το οποίο πέρα από σφαίρες μπορείτε να ρίχνετε στους εχθρούς ένα περιορισμένο αριθμό από οβίδες και το Cryo Cannon με το οποίο εξαπολύετε ριπές πάγου που παγώνουν τους εχθρούς κτλ.

Στην φρεσκάδα του campaign σημαντικό ρόλο παίζουν και οι νέοι εχθροί που συναντάτε, οι οποίοι απαιτούν διαφορετική στρατηγική αντιμετώπισης σε σχέση με ότα ξέρατε μέχρι τώρα, αφού η κάλυψη πλέον δεν είναι πάντα πανάκεια. Απολαυστικές κρίνονται και οι μάχες με τα διάφορα boss, τα οποία διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους τόσο ως προς την εμφάνιση, όσο και κυρίως ως προς τον τρόπο που επιτίθενται, δοκιμάζοντας τις αντοχές σας ειδικά στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Το μοναδικό θέμα είναι ο μικρός αριθμός τους που δεν συνάδει με την διάρκεια του campaign η οποία φτάνει εύκολα τις 13-14 ώρες. Στην πραγματικότητα μιλάμε για μόλις τέσσερα boss, ένα εκ των οποίων εμφανίζεται ξανά σε διαφορετική μορφή. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι υπάρχουν αρκετά mini-boss που διορθώνουν κάπως το πρόβλημα αυτό, τα οποία απαιτούν μεγάλο αριθμό πυρών για να πέσουν και μάλιστα για πρώτη φορά στα χρονικά της σειράς έχουν μπάρα ενέργειας ώστε να ξέρετε σε τί σημείο τους έχετε φτάσει.

Η ποικιλία περιβαλλόντων είναι από τα ατού του παιχνιδιού.

Πέρα όμως από τις βελτιώσεις, το παιχνίδι φέρνει και κάποιες δραστικές αλλαγές που ενδέχεται να αποτελέσουν την απαρχή για κάτι ακόμη πιο διαφορετικό στο μέλλον. Έτσι, για πρώτη φορά υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης της ισχύος της ομάδας σας, όχι όμως μέσω των χαρακτήρων σας, αλλά μέσα από τον Jack, ένα αεριωθούμενο ρομποτάκι που υπήρχε και στην αρχική τριλογία και εμφανιζόταν από το πουθενά ανοίγοντας κυρίως πόρτες. Ο Jack αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμος εδώ, αφού μπορείτε να του προσθέτετε skills βρίσκοντας τα αντίστοιχα εξαρτήματα στις περιοχές του παιχνιδιού, οπότε μπορεί να σας κάνει αόρατους ή άτρωτους για συγκεκριμένα δευτερόλεπτα, μπορείτε να τον διατάζετε να ακινητοποιήσει κάποιον εχθρό κτλ.

Η επιλογή των ικανοτήτων του Jack έχει βαρύνουσα σημασία στο πεδίο της μάχης και πρέπει να εξελίσσετε αυτές που χρησιμοποιείτε περισσότερο. Πέρα από τη βοήθεια στο πεδίο της μάχης ο Jack είναι χρήσιμος και στην εξερεύνηση, συμμετέχοντας στην επίλυση των γρίφων, αφού τον στέλνετε να ενεργοποιήσει διακόπτες σε δωμάτια που δεν έχετε πρόσβαση. Μπορείτε επίσης να τον διατάξετε να μεταφέρει όπλα που πέφτουν από τους εχθρούς και να τα φέρει σε σας ώστε να ανανεώσετε τις σφαίρες σας. Δυστυχώς αυτό δεν λειτουργεί σωστά όταν είστε σε κάλυψη, γιατί σε αυτή την περίπτωση η οδηγία που δίνετε στον Jack να σας φέρει πυρομαχικά απαιτεί τον ίδιο συνδυασμό κουμπιών με μία άλλη κίνηση του χαρακτήρα σας όπου αρπάζει τον εχθρό που βρίσκεται πίσω από την κάλυψη. Έτσι, πολλές φορές κάνετε άλλη κίνηση από αυτή που θέλετε και δέχεστε άδικα σφαίρες από τους εχθρούς.

Πέρα από την ύπαρξη skill tree, για πρώτη φορά στη σειρά σε Gears υπάρχουν και περιοχές ανοιχτού κόσμου, στις οποίες κινείστε με ένα ιδιαίτερο τύπο έλκηθρου και μπορείτε να επισκεφτείτε κρυφές απομονωμένες εγκαταστάσεις της COG, ερειπωμένα ορυχεία κτλ. Συγκεκριμένα, υπάρχουν δύο τέτοιες περιοχές στις οποίες μπορείτε να κάνετε δευτερεύουσες αποστολές που σας δίνουν έξτρα πληροφορίες για τον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ συνήθως σας επιβραβεύουν με εξαρτήματα για την εξέλιξη του Jack και βρίσκονται συνήθως σε αυτές τις τοποθεσίες. Οι δευτερεύουσες αποστολές είναι μικρές σε διάρκεια και συνήθως επικεντρώνονται στην ανακάλυψη κάποιου αντικειμένου που αποκτάτε εξερευνώντας. Σε αυτές δεν λείπουν και οι εχθροί, χωρίς όμως να υπάρχουν οι εκτεταμένες μάχες των κεντρικών αποστολών.

To πιστολίδι παραμένει σημείο αναφοράς για όλα τα παιχνίδια του είδους.

Η ύπαρξη αυτών των open-world περιοχών αποτελεί ξεκάθαρα ένα πείραμα των δημιουργών του παιχνιδιού, το οποίο σε αυτή την περιορισμένη μορφή κρίνεται επιτυχημένο, καθώς είναι προαιρετικό, προσθέτει έξτρα ώρες στο ούτως η άλλως μεγάλο campaign και δεν έχει βαρετά fetch quest. Μάλιστα, η οδήγηση του ελκήθρου σε αυτές τις περιοχές είναι πραγματικά απολαυστική, οπότε έχετε έναν ακόμη λόγω να επενδύσετε δύο-τρεις ώρες παραπάνω για να δείτε διεξοδικά και αυτές τις περιοχές. Ένα ακόμη ενδιαφέρον σχεδιαστικό βήμα είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιείτε stealth για να ξεπαστρέψετε αθόρυβα τους εχθρούς σε συγκεκριμένα σημεία. Ο μηχανισμός stealth είναι λίγο άγαρμπος και μάλλον παράταιρος με την φιλοσοφία του παιχνιδιού, αλλά χρησιμοποιείται τόσο λίγο που είναι σχεδόν ανάξιος αναφοράς και δεν επηρεάζει την ποιότητα του gameplay.

Το Gears 5 φυσικά διαθέτει και multiplayer, τόσο PvP, όσο και PvP, όντας ένα από τα πιο πλούσια σε περιεχόμενο παιχνίδια αυτής της γενιάς. Το πολυαγαπημένο Horde mode επιστρέφει και σας βάζει μαζί με τέσσερις ακόμα παίκτες να πολεμήσετε τις ορδές των εχθρών που έρχονται κατά πάνω σας σε 50 κύματα. Ανά 10 κύματα υπάρχει μάχη με boss και απαιτείται συνεργασία για να μπορέσετε να το βγάλετε, ιδιαίτερα στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας από τα επτά συνολικά που είναι διαθέσιμα. Οι χαρακτήρες που επιλέγετε χωρίζονται σε ρόλους (class) όπως και στο Gears 4, οπότε άλλος παίκτης έχει το ρόλο του τανκ, άλλος ασχολείται με την επισκευή των turrets κτλ. Εντύπωση προκαλεί ένας νέος ρόλος, ο support, στον οποίο παίζετε ως… Jack. To να ελέγχετε το ρομποτάκι είναι μία διαφορετική εμπειρία, αφού οι επιθετικές του αρετές είναι περιορισμένες, αλλά βοηθάει σε παράπλευρα σημεία στο πεδίο της μάχης ακινητοποιώντας τους εχθρούς, επαναφέροντας τους πεσμένους παίκτες κτλ. Μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμος για την θετική έκβαση της μάχης, αλλά προσωπικά δεν το ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα.

Το Escape είναι ένα ολοκαίνουριο PvE mode, το οποίο έχει μεν κοινά στοιχεία με το Horde, αλλά προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με το Horde, όπου είστε σε θέση άμυνας περιμένοντας τους εχθρούς, στο Escape είστε εσείς αυτοί που επιτίθεστε κατά μέτωπο στη βάση των εχθρών και προσπαθείτε να βρείτε την έξοδο εξολοθρεύοντας οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα σας. Εδώ η ομάδα σας απαρτίζεται από τρία μόλις άτομα, όλοι εφοδιασμένοι αρχικά με ένα πιστόλι. Στη συνέχεια βρίσκετε κι άλλα όπλα, αλλά οι σφαίρες σε κάθε όπλο είναι ασφυκτικά περιορισμένες, οπότε ενδείκνυται να επιστρατεύσετε τις… γροθιές σας για να μπορέσετε να κάνετε οικονομία στα πυρομαχικά. Το Escape είναι μια φρέσκια και πιο αγχωτική εμπειρία που απαιτεί σαφώς λιγότερο χρόνο σε σχέση με το Horde, αλλά και ακόμα καλύτερη συνεργασία των παικτών, γιατί εύκολα η επιχείρηση απόδρασης μπορεί να οδηγηθεί σε φιάσκο αν ο καθένας κάνει του κεφαλιού του. Δυστυχώς απογοητεύει η δομή των διαθέσιμων χαρτών που είναι σωληνοειδής, ενώ όλα τα δωμάτια μοιάζουν μεταξύ τους, οπότε πολλές φορές ψάχνεστε για το πού πρέπει να πάτε.

To Horde mode όπως πάντα είναι εθιστικότατο.

Στo PvP multiplayer έχουμε νέα προσθήκη, το Arcade, που αποτελεί μία ωραία εναλλακτική εκδοχή του κλασικού Team Deathmatch. Όπως και στο TDM, χωρίζεστε σε δύο ομάδες των πέντε ατόμων και σκοπός σας είναι να σκοτώσετε πρώτοι 50 φορές τους αντιπαλους παίκτες. Η διαφορά έγκειται στα διαφορετικά passive skills που έχει ο κάθε χαρακτήρας, αλλά και στον διαφορετικό οπλισμό με τον οποίο ξεκινάει, αφού δεν μπορείτε να αλλάξετε τον οπλισμό όπως στα υπόλοιπα PvP modes. Στην πορεία κάνοντας kills ή κάνοντας assists στους συμπαίκτες σας, κερδίζετε skulls με τα οποία μπορείτε να ξεκλειδώσετε καλύτερα όπλα τα οποία χρησιμοποιείτε μέχρι να πεθάνετε. Κι ενώ τα passive skills δεν κάνουν τρομερή διαφορά στο πεδίο της μάχης, ο μηχανισμός με τα skulls είναι εξαιρετικά εθιστικός αφού σας δίνει την αίσθηση της εξέλιξης των δυνατοτήτων σας κατά την διάρκεια της μάχης και είναι σαφώς μία δίκαιη ανταμοιβή για αυτούς που συμμετέχουν περισσότερο με kills και assists.

Από εκεί και πέρα, επιστρέφουν δριμύτερα το Team Deathmatch, το King of the Hill όπου προσπαθείτε να κατακτήσετε τις βάσεις των αντιπάλων, το Escalation που είναι παρόμοιο με το King of the Hill με την διαφορά ότι ξεκινάτε χωρίς όπλα και τέλος το Guardian mode στο οποίο επικεντρώνεστε στην εξολόθρευση του αρχηγού της αντίπαλης ομάδας ώστε να σταματήσετε το respawn των υπόλοιπων χαρακτήρων μετά από κάθε θάνατο και να κερδίσετε τη μάχη. Υπάρχουν συνολικά επτά νέοι χάρτες στους οποίους παίζετε τόσο τα PvP modes όσο και το Horde, καθώς και τέσσερις χάρτες αποκλειστικά για το Escape mode. Μάλιστα, επιλέγοντας private match μπορείτε να παίξετε σε πέντε ακόμη χάρτες που υπήρχαν στο Gears of War 4. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε τις δικές σας πίστες για το Escape mode και να τις μοιραστείτε. Οι επτά νέοι χάρτες διαφέρουν τρομερά μεταξύ τους, τόσο σε δομή όσο και σε εμφάνιση. Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι το βασικό DLC του παιχνιδιού είναι δωρεάν, οπότε περιμένουμε επιπλέον χάρτες που θα μπορούν να παίξουν όλοι οι παίκτες. Να σημειωθεί επίσης ότι μπορείτε να παίξετε και ολόκληρο το campaign συνεργατικά με δύο ακόμη φίλους, ακόμα και split-screen στην ίδια κονσόλα.

Ένα σημαντικό θέμα του Gears 5 το οποίο ευτυχώς δείχνει να διορθώνεται σημαντικά, είναι τα bugs που προέκυψαν στις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του τίτλου. Το περίεργο είναι ότι δεν επηρέασαν τόσο πολύ το multiplayer όπως συνηθίζεται σε παιχνίδια του είδους, αλλά κυρίως το campaign. Χάνονταν ξεκλειδωμένα collectables, γινόταν reset στα skills του Jack, ενώ σε δύο περιπτώσεις προσωπικά δεν μου συνέχιζε το παιχνίδι οπότε έπρεπε να πάω στα προηγούμενα checkpoints για να μπορέσω να προχωρήσω. Προφανώς τα περισσότερα τέτοια προβλήματα ήδη λύνονται, αλλά η αλήθεια είναι ότι προκαλεί εντύπωση πως κραυγαλέα προβλήματα δεν εντοπίστηκαν νωρίτερα ώστε να λυθούν έστω με το day-one patch του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι περιλαμβάνει ακόμα και map builder.

Ως προς τον τεχνικό τομέα, το Gears 5 είναι ξεκάθαρα μέσα στα τρία-τέσσερα πιο όμορφα παιχνίδια αυτής της γενιάς. Οι λεπτομέρειες του κόσμου του παιχνιδιού, οι εκπληκτικές φωτοσκιάσεις, οι καλοσχεδιασμένοι χαρακτήρες, το συγκλονιστικό motion capture στα cutscenes, το ομαλότατο animation χαρακτήρων είναι κάποια στοιχεία του οπτικού μεγαλείου που βλέπετε στην οθόνη και που αποτελεί σημείο αναφοράς για τα επόμενα παιχνίδια της Microsoft. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνονται επίσης τόσο οι ερμηνείες των ηθοποιών, όσο και η εν γένει δουλειά που έχει γίνει στον ηχητικό τομέα. Τα όπλα έχουν την ακουστική που πρέπει, ενώ και οι υπόλοιποι περιβαλλοντικοί ήχοι διανθίζουν την όλη εμπειρία. Απόλυτα ικανοποιητική είναι και η μουσική, η οποία άλλοτε είναι δυναμική και άλλοτε αποπνέει συγκινησιακό φόρτο, ανάλογα παντα με την περίσταση.

Το Gears 5 δεν είναι απλά μία από τις καλύτερες αποκλειστικότητες της Microsoft, αλλά και ένα από τα πιο πλούσια σε περιεχόμενο παιχνίδια των τελευταίων ετών. Η φρεσκάδα του gameplay του, τα εκπληκτικά γραφικά του και το εθιστικό multiplayer, το καθιστούν απαραίτητη αγορά για τους φαν των shooters. Μην το χάσετε με τίποτα.

  • Το πιο πλήρες Gears μέχρι τώρα
  • Διαχρονικά απολαυστικό πιστολίδι
  • Χορταστικό campaign με ωραία αφήγηση
  • Φρέσκοι μηχανισμοί gameplay όπως η ύπαρξη open-world περιοχών
  • Νέοι εχθροί και όπλα
  • Ποικιλία περιβαλλόντων
  • Εξαιρετική εχθρική νοημοσύνη
  • Η οδήγηση του ελκήθρου είναι απολαυστική
  • Γραφικά που ρίχνουν σαγόνια
  • Πλούσιο multiplayer
  • Η νοημοσύνη των συμμάχων σε πολλά σημεία απογοητεύει
  • Αχρείαστο και άγαρμπο stealth
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ: The Coalition
ΕΚΔΟΣΗ: Microsoft
ΔΙΑΘΕΣΗ: Microsoft Hellas

--

Related posts

Code Vein review

tele

Conan Unconquered Review

tele

Days Gone Review

tele

Ancestors: The Humankind Odyssey review

tele

Observation Review

tele

Bloodstained: Ritual of the Night Review

tele

Blair Witch Review

tele

Crash Team Racing Nitro-Fueled Review

tele

Total War: Three Kingdoms Review

tele

The Frozen Wilds review: “Makes me remember why i fell in love with hoziron to begin with”

tele

AC Odyssey: The Fate of Atlantis Review

tele

Pillars of Eternity 2 Review – A Finely Cut Jib

tele