telecomsnews.gr
Image default
Top Stories

Υπερδιπλάσιες οι αγορές των Ελλήνων από ηλεκτρονικά καταστήματα την εποχή της πανδημίας

Ριζική στροφή των αγοραστικών συνηθειών των Ελλήνων πολιτών, αλλά και των συναλλαγών τους με το Δημόσιο και τις τράπεζες προς το ηλεκτρονικό κανάλι, έχει επιφέρει η πανδημία του νέου κορωνοϊού σύμφωνα με δημοσίευμα του SEPE. Ήδη, το ποσοστό αυτών, που πραγματοποιούν τακτικά online αγορές (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) είναι πλέον υπερ-διπλάσιο απ’ ό,τι πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, ανέρχεται πλέον σε 20% από 9% πριν από την πανδημία, ενώ άλλο ένα 31% των Ελλήνων απαντά ότι αγοράζει “κάποιες φορές τον μήνα”.

Το ποσοστό των Ελλήνων, που συναλλάσσονται τακτικά online με το Δημόσιο και τις τράπεζες, ανέρχεται πλέον στο 37%Στο μεταξύ, στο ηλεκτρονικό κανάλι έχουν στραφεί οι Έλληνες την περίοδο του COVID-19 και για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, καθώς και με τις τράπεζες. Το ποσοστό των Ελλήνων, που συναλλάσσονται τακτικά (από κάποιες φορές την εβδομάδα έως σχεδόν κάθε μέρα) ηλεκτρονικά με το Δημόσιο και τις τράπεζες ανέρχεται στο 37%, ενώ ένα 38% απαντά ότι το κάνει κάποιες φορές τον μήνα. Αντίθετα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, μειωμένο είναι το ποσοστό των καταναλωτών, που επισκέπτονται τακτικά καταστήματα της περιοχής τους (τροφίμων, φαρμακεία, περίπτερα) για την αγορά διαφόρων ειδών. Πλέον, διαμορφώνεται στο 52% από 71%, που ήταν πριν από την κρίση.

Τη στροφή των Ελλήνων στην ηλεκτρονική οδό, ως ένα ανάχωμα στη διασπορά του κορωνοϊού, επιβεβαιώνει έρευνα της Pulse RC για το “σήμερα και το αύριο της επιχειρηματικότητας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου”, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. 

Αξιολόγηση

e-shops

Η έρευνα αποτυπώνει κάποια ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, που προκαλεί ο COVID-19. Ειδικότερα, απ’ όλους όσοι αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα, οι τρεις στους τέσσερις (73%) πραγματοποιούν τις περισσότερες αγορές από ελληνικά e–shops. Άλλο ένα 16% μοιράζει τις αγορές του μεταξύ e-shops της χώρας μας και του εξωτερικού και μόνο το 6% αγοράζει κυρίως από καταστήματα του εξωτερικού.

Οι επτά στους δέκα (71%) εμπιστεύονται αρκετά έως πολύ τις αγορές μέσω Διαδικτύου, ακόμα περισσότεροι (76%) βρίσκουν αρκετά έως πολύ ικανοποιητική την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών και επίσης σχεδόν εφτά στους δέκα (68%) είναι ικανοποιημένοι αρκετά έως πολύ από την ποιότητα εξυπηρέτησης (συνέπεια, τιμές, υποστήριξη). Σύμφωνα με την έρευνα, τα αρνητικά ποσοστά αξιολόγησης στους παραπάνω τομείς είναι ελάχιστα. 

Τηλε-εργασία

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν, επίσης, τη μεγάλη απήχηση του θεσμού της τηλε-εργασίας, που υιοθετήθηκε με στόχο τον περιορισμό των μετακινήσεων των πολιτών. Ήδη, σχεδόν οι έξι στους δέκα εργαζόμενους (57%) αξιοποιούν την εξ αποστάσεως εργασία τακτικά. Στις πιο “ενεργές” επαγγελματικά ομάδες, το ποσοστό αυξάνεται στο 66% (ελεύθεροι επαγγελματίες/επιχειρηματίες και δημόσιοι υπάλληλοι) και στο 71% (ιδιωτικοί υπάλληλοι). 

Η έρευνα

Η έρευνα, που διεξήχθη στην περιφέρεια Αττικής, σε δείγμα μεγαλύτερο των 1.000 ερωτηθέντων, έγινε από την εταιρεία Pulse RC στο διάστημα από 12 έως 15 Απριλίου 2020.

Related posts

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εργασία προκαλεί στους Έλληνες ελπίδες αλλά και ανησυχία

tele

Πιερρακάκης : Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι

NEWSROOM

Το lockdown επηρεάζει ακόμη περισσότερο τους ανθρώπους χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο

tele

Δεύτερη πιο ακριβή χώρα στην Ε.Ε. η Ελλάδα στις χρεώσεις ίντερνετ

NEWSROOM

Elon Musk: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ξεκινήσει τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όχι η Βόρεια Κορέα

tele

Το πρώτο θετικό πρόσημο εδώ και μια διετία στις πωλήσεις smartphones είναι γεγονός

tele

Κενό ασφαλείας στον 13033: Τι να κάνετε αν λάβετε το ύποπτο SMS

tele

Mobile World Congress: Τι είναι το 5G, πότε έρχεται εμπορικά και γιατί αλλάζει τα πάντα

tele

Το 93% των συναλλαγών μέσω κινητών το 2019 ήταν κακόβουλες

tele

Προ των πυλών αύξηση των απλήρωτων λογαριασμών και στις τηλεπικοινωνίες

tele

Η Κίνα κηρύσσει πόλεμο στις αμερικανικές πολυεθνικές

tele

Το SMS στην εποχή του GDPR: Ένας οδηγός επιβίωσης για να μην βρεθείτε… αδιάβαστοι!

tele