telecomsnews.gr
Image default
INTERNET

Το 78,5% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 78,5% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από την κατοικία, ενώ 8 στους 10 Έλληνες χρήστες συνδέονται στο Internet εν κινήσει -εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας- από φορητή συσκευή.

Ανεξάρτητα από το πόσο συχνά κάνουν οι Έλληνες χρήση του Διαδικτύου – προκειμένου να αναζητήσουν πληροφορίες για προϊόντα ή υπηρεσίες (88,3%), να διαβάσουν ειδήσεις online (87,7%), να στείλουν ή να λάβουν ηλεκτρονικά μηνύματα (77,9%) ή να αφιερώσουν χρόνο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (74,9%) – το μόνο σίγουρο είναι ότι αφήνουν παντού το ψηφιακό τους αποτύπωμα.

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές απαιτούν
αυξημένη επαγρύπνηση και προσοχή προκειμένου να τηρηθεί η προστασία της
ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων του εκάστοτε χρήστη,
λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι 4 στους 10 Έλληνες (41,5%) πραγματοποιούν
τόσο online αγορές όσο και συναλλαγές e-banking.

Περίπου
2 στους 10 Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου (16,8%) ηλικίας 16-74 ετών
αντιμετωπίζουν προβλήματα ψηφιακής ασφάλειας, όπως ενδεικτικά η δόλια
χρήση τραπεζικών καρτών, η απώλεια εγγράφων και λοιπών στοιχείων, η κακή
χρήση προσωπικών πληροφοριών, η παραλαβή δόλιων, ψευδών ή
παραπλανητικών μηνυμάτων (phishing/ pharming), καθώς και η πρόσβαση
παιδιών σε ακατάλληλες ιστοσελίδες. Ως εκ τούτου, τα κρούσματα ψηφιακών
επιθέσεων φαίνεται ότι αποθαρρύνουν τους Έλληνες πολίτες από τη χρήση
του Διαδικτύου, καθώς 4 στους 10 χρήστες (37,7%) τελικά αποφεύγουν και
δεν προχωρούν σε συγκεκριμένες online δραστηριότητες, όπως οι τραπεζικές
συναλλαγές μέσω web banking και οι αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, εξαιτίας
της γενικής ανησυχίας τους για θέματα ασφάλειας.

Οι απόπειρες
εξαπάτησης και κλοπής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (phishing) δεν
είναι οι μοναδικές διαδεδομένες απειλές που ενδέχεται να συναντήσουμε
κατά την ψηφιακή μας δραστηριότητα. Ανάμεσα στους άλλους κινδύνους
περιλαμβάνονται η επαφή με ακατάλληλο, παράνομο ή επικίνδυνο περιεχόμενο
και η διαδικτυακή παρενόχληση, και απαντώνται κυρίως στον νεαρό
πληθυσμό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης εθνικής
έρευνας για τη διαδικτυακή συμπεριφορά των παιδιών και νέων ηλικίας
10-17 ετών, η οποία διεξήχθη από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου –
ΙΤΕ, το 70% έχει ανοίξει προφίλ σε κοινωνικό δίκτυο κάτω από την
επιτρεπτή ηλικία των 13 ετών, ενώ το 83% παραδέχεται ότι «σερφάρει»
χωρίς γονική επίβλεψη, δεδομένα τα οποία, σε συνδυασμό με την υπερβολική
χρήση του Internet, καθιστούν τα παιδιά ιδιαίτερα ευάλωτα στους
κινδύνους της «ψηφιακής ζωής». Ένα στα 5 παιδιά δηλώνει ότι έχει πέσει
θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης, ενώ το 61% έχει συναντήσει ακατάλληλο
περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων περιστατικών ρητορικής μίσους (hate
speech), αφού τα μηνύματα μισαλλόδοξου λόγου αυξάνονται όλο και
περισσότερο στα social media.

Ακολουθούν μια σειρά από οδηγίες της PayPal για το πως να χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με ασφάλεια

1.         Ασφάλεια ιστοσελίδων

•          
Έλεγξε την ορθότητα της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, ειδικά όταν
μεταφέρεστε σε άλλους συνδέσμους. Η αρχική σελίδα πρέπει να ξεκινά
απαραιτήτως με «https».

•           Κάθε φορά που επιλέγετε μια μέθοδο σύνδεσης, να χρησιμοποιείτε πάντοτε την επιλογή με πρωτόκολλο κρυπτογράφησης SSL.

•          
Εάν δεν είστε απόλυτα βέβαιοι για την ασφάλεια των links που δέχεστε
μέσω email, είναι προτιμότερο να τα αποφεύγετε και να επισκέπτεστε τις
εν λόγω ιστοσελίδες μέσω ενημερωμένου browser.

2.         Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων

•          
Να κάνετε εγκατάσταση λογισμικού προστασίας από ιούς (antivirus) – θα
σας βοηθήσει να αποφύγετε βασικές απειλές, με τις αντίστοιχες
προειδοποιήσεις, προτού μεταβείτε σε ύποπτες ιστοσελίδες ή κατεβάσετε
επικίνδυνα αρχεία.

•           Να αποφεύγετε τη χρήση δημοσίων και μη ασφαλών δικτύων Wi-Fi.

•           Να θέτετε όρια στον αριθμό των προσωπικών φωτογραφιών και λοιπών πληροφοριών που αναρτάτε δημοσίως.

3.         Ασφάλεια αγορών

•          
Ελέγχετε τα στοιχεία και τους κανονισμούς του εκάστοτε e-shop
ηλεκτρονικού καταστήματος, να αναζητάτε online κριτικές του εμπορικού
ηλεκτρονικού καταστήματος και να διαβάζετε με προσοχή τους όρους του
προγράμματος προστασίας του αγοραστή.

•           Να επιλέγετε
αποκλειστικά και μόνο έναν αξιόπιστο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών. Διάφορες
μέθοδοι πληρωμής, όπως και η PayPal, σας επιτρέπουν να πραγματοποιείτε
αγορές σε πάμπολλα ηλεκτρονικά σημεία, ενώ ταυτόχρονα εγγυώνται την
ασφάλεια των συναλλαγών σας.

•           Να δημιουργείτε ισχυρούς και μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης και να τους διατηρείτε μυστικούς.

-- Το 78,5% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο - --.

Related posts

Αλλαγές στις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης ζητά η ΕΕΤΤ

tele

Το Home of HBO της Vodafone TV εμπλουτίζεται τον Μάρτιο

tele

Η Ελλάδα συμμετέχει σε διεθνή παραγωγή για συνδρομητική διαδικτυακή πλατφόρμα

tele

Παγίδες πίσω από χιλιάδες ψεύτικες προσφορές αεροπορικών εισιτηρίων και καταλυμάτων

tele

Ο Mark Zuckerberg παρουσιάζει επίσημα τα Καταστήματα Facebook

tele

Συμμαχία ενάντια στα λογισμικά παρακολούθησης

tele

Το Google for Nonprofits διαθέσιμο και στην Ελλάδα

tele

Ένας στους δύο κρύβει τη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα από τους προϊσταμένους του

tele

Άλλα σκεφτόμαστε και άλλα πράττουμε για το ιδιωτικό απόρρητο στο συνδεδεμένο σπίτι

tele

Διαθέσιμη στην Ελλάδα η υπηρεσία Play Pass της Google

tele

Συνεργασία Akazoo και Rakuten Viber με έμφαση στη μουσική

tele

Εμπορική διάθεση του συνδυασμού ψηφιακών εργαλείων Vodafone Smart Working

tele