telecomsnews.gr
Image default
NEWS

Οι λέξεις tweet, web, cloud δεν σχετίζονται με αυτό που σου έρχεται πρώτα στο μυαλό

Η σημασία πολλών βρετανικών λέξεων (tweet, web, stream, cloud) που σχετίζονται με τη φύση έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες και πλέον χρησιμοποιούνται ως τεχνολογικοί όροι, αποκαλύπτει νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε σήμερα στην Guardian.

Ο δρ. Ρόμπι Λοβ, απόφοιτος γλωσσολογίας από το Πανεπιστήμιο του Λιντς, που διεξήγε τη μελέτη για τον οργανισμό National Trust -οργανισμός για τη διαχείριση προστατευόμενων τοποθεσιών – εξηγεί ότι η γλώσσα αναπαριστά αυτό που είναι σημαντικό για μια κουλτούρα και μια κοινωνία. «Το γεγονός ότι οι έννοιες που σχετίζονται με τη φύση αντικαθίστανται ή χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά δείχνει ότι η φύση σταδιακά γίνεται λιγότερο σημαντική ή αντικαθίσταται από άλλα πράγματα», δηλώνει ο ίδιος.

Η παρούσα μελέτη χρησιμοποίησε αρχεία ανεπίσημων συνομιλιών σε διαφορετικές δεκαετίες για να διερευνήσει με ποια σημασία χρησιμοποιούνται ορισμένες λέξεις που αρχικώς σχετίζονταν με τη φύση.

Χαρακτηριστικές λέξεις που έχουν αλλάξει νόημα

Διαπιστώθηκε ότι η έννοια της λέξης tweet (τιτίβισμα), έχει αλλάξει δραματικά. Το 1990 όλες οι αναφορές που βρέθηκαν αφορούσαν τον ήχο των πουλιών, ενώ το 2010 μόνο μία στις 100 περιπτώσεις διατηρούσε αυτή τη σημασία. Όλες οι υπόλοιπες αναφορές σχετίζονται με δημοσιεύσεις (posts) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Επιπρόσθετα, το 1990 η λέξη ιστός (web) αναφερόταν στον ιστό της αράχνης, ενώ το 2010 μόνο μια στις 10 αναφορές φάνηκε να σχετίζεται με την αράχνη, με όλες τις άλλες να αφορούν το διαδίκτυο. Το 40% των παιδιών που χρησιμοποιούν τη λέξη web αναφέρονται στο διαδίκτυο.

Η λέξη stream (ρυάκι) το 1990 χρησιμοποιείτο πράγματι με τη σημασία του τρεχούμενου νερού, το 2010 μόνο το 36% των αναφορών της έχουν να κάνουν με τη φύση. Το ίδιο παρατηρήθηκε και για τις λέξεις branch (κλαδί), field (αγρός), net (δίχτυ), fibre (ίνα) και cloud (σύννεφο).

Βρέθηκε, επίσης, ότι η σχετική συχνότητα χρήσης πολλών λέξεων που αφορούν τη φύση (lawn-γρασίδι, snow-χιόνι, , picnic- πικνίκ, jungle-ζούγκλα, pond-λίμη, mountain-βουνό, soil-χώμα, rock-πέτρα, bird-πουλί, garden-κήπος και shell-κοχύλι) μειώθηκε, κυρίως μεταξύ των νέων, από το 1990 έως το 2010.

Ανησυχία από γονείς και παππούδες

Οι γονείς και οι παππούδες αναγνωρίζουν αυτή την τάση, με το 50% να θεωρεί ότι είναι πιθανότερο τα παιδιά ή τα εγγόνια τους να προσλάβουν τη λέξη web ως διαδίκτυο και όχι ως ιστό αράχνης.

Ο οργανισμός National Trust προτείνει μια λίστα με 50 πιθανούς τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τη φύση. Ανάμεσα στις προτάσεις που έγιναν με στόχο τα παιδιά να μάθουν τις φυσικές έννοιες των λέξεων ήταν η ενθάρρυνση του παιχνιδιού σε εξωτερικούς χώρους (74%), το να γίνονται τα μαθήματα σε εξωτερικούς χώρους (56%), η διδασκαλία της φύσης στο σχολείο (54%), το να συμπεριληφθεί η γλώσσα της φύσης όπως οι σύγχρονες ξένες γλώσσες στο σχολικό πρόγραμμα, το να βλέπουν τα παιδιά τα σύννεφα, το ηλιοβασίλεμα ή την ανατολή.

Ο Άντι Μπιρ, τοπικός διευθυντής του οργανισμού στο Μίντλαντς, εξηγεί ότι η σχέση με τη φύση δεν αφορά μόνο το παιχνίδι στο ύπαιθρο αλλά την πραγματική παρατήρηση της φύσης και θέτει ένα ερώτημα: «Αν τα σημερινά παιδιά δεν συνδέονται με τη φύση, ποιος θα προστατεύσει το ύπαιθρο και την άγρια φύση στο μέλλον;»

Related posts

Γαλλία – ΗΠΑ συμφώνησαν για τη φορολόγηση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών

tele

Απίθανος ρομποτικός σκύλος σέρνει αεροπλάνο… 3 τόνων

tele

Stablecoins: «Δεν χρειάζεται συναγερμός αλλά εγρήγορση»

tele

Οι βασικοί λόγοι που το κινητό σας ξεφορτίζει γρήγορα

tele

Η νέα πλατφόρμα στα κοινωνικά δίκτυα που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο

tele

Έρχεται το 1ο Forum του Your Directors Club (YDC)

tele

Αυτή είναι η πιο επιτυχημένη start-up μεγάλης αξίας στον κόσμο

tele

Η κίνηση που έβαλε το νέο μεγαλοστέλεχος της Apple στο δρόμο της επιτυχίας

tele

Τα νέα iPhone11 ήρθαν στην WIND

tele

Libra: Γιατί το κρυπτονόμισμα του Facebook προκαλεί ανησυχία σε ΗΠΑ και Γερμανία

tele

O Μπιλ Γκέιτς θέλει να σώσει τον πλανήτη κάνοντας τον ήλιο… λιγότερο φωτεινό

tele

Η Huawei βοηθάει τους παρόχους να καινοτομήσουν στην εποχή του 5G

tele