telecomsnews.gr
Image default
NEWS

Η νέα εφαρμογή Zao που κάνει θραύση και οι σοβαρές ανησυχίες που προκαλεί

Επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν σε ένα βιντεοκλίπ το δικό τους πρόσωπο στη θέση του προσώπου ενός διάσημου τραγουδιστή, αθλητή, πολιτικού ή οποιουδήποτε άλλου. Έτσι, μπορεί π.χ. κανείς να «υποδυθεί» πειστικά τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο ή τη Μέριλιν Μονρόε

Η νέα κινεζική εφαρμογή Zao που κυκλοφόρησε την Παρασκευή έγινε αμέσως δημοφιλέστατη.

Εκατομμύρια Κινέζοι την «κατέβασαν» μέσα στο τελευταίο τριήμερο, αλλά ταυτόχρονα αρκετοί άλλοι εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες ότι η deepfake εφαρμογή, που διαθέτει αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, αποτελεί σοβαρή απειλή για παραβίαση της ιδιωτικότητας, συκοφάντηση, παραπλάνηση και εξαπάτηση σε μαζική κλίμακα.

Η Zao, που ανήκει στη Momo Inc, μια υπηρεσία τύπου Tinder που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, εμφανίστηκε στο ηλεκτρονικό κατάστημα iOS App Store της Κίνας και αμέσως έγινε viral, με συνέπεια οι κεντρικοί υπολογιστές-εξυπηρετητές της εταιρείας σχεδόν να καταρρεύσουν από την απότομη ζήτηση για «κατέβασμα» της εφαρμογής.

In case you haven’t heard, #ZAO is a Chinese app which completely blew up since Friday. Best application of ‘Deepfake’-style AI facial replacement I’ve ever seen.

Here’s an example of me as DiCaprio (generated in under 8 secs from that one photo in the thumbnail) ???? pic.twitter.com/1RpnJJ3wgT

— Allan Xia (@AllanXia) 1 Σεπτεμβρίου 2019

Οι χρήστες «ανεβάζουν» αρχικά στην εφαρμογή «σέλφι» φωτογραφίες και βίντεο του προσώπου τους που έχουν τραβήξει με το κινητό τηλέφωνο τους, τα οποία η τεχνητή νοημοσύνη της Zao χρησιμοποιεί για να αντικαταστήσει ρεαλιστικά το πρόσωπο μιας διασημότητας με εκείνο του χρήστη. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από μια γκάμα βίντεο διασημοτήτων σε ποιό θέλουν να βάλουν το δικό τους πρόσωπο. Τελικά μπορούν να μοιραστούν αυτά τα ψευδο-βίντεο με τους φίλους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Here’s for Asian representation in Hollywood ???? #ZAO #AI #Deepfake pic.twitter.com/qrSs3VajfL

— Allan Xia (@AllanXia) 1 Σεπτεμβρίου 2019

Η εταιρεία όμως επικρίνεται ότι βάζει τους χρήστες να συναινέσουν πως το όλο το fake περιεχόμενο που η εφαρμογή δημιουργεί με τα πρόσωπα τους, θα είναι μόνιμα και ανέκκλητα ιδιοκτησία της Zao, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσωεν. Η εταιρεία διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες και τα βίντεο του εαυτού τους που «ανεβάζουν» οι χρήστες, για άλλο λόγο πέρα από τη βελτίωση της ίδιας της εφαρμογής και όχι για σκοπούς μάρκετινγκ ή άλλους. Δεσμεύθηκε επίσης να αποσύρει από τους υπολογιστές της (servers) όποιο ψηφιακό περιεχόμενο «ανέβασαν» οι χρήστες, αλλά μετά εξεδήλωσαν επιθυμία να διαγράψουν.

Παρά τον θόρυβο και τις ανησυχίες, έως το απόγευμα της Δευτέρας, η Zao παρέμενε η δωρεάν εφαρμογή με τα περισσότερα «κατεβάσματα» στην Κίνα.

Chinese viral deepfakes app #ZAO Clip of myself as Sheldon generated in a few seconds from a single picture. pic.twitter.com/JI7MqWUDu6

— Matthew Brennan (@mbrennanchina) 1 Σεπτεμβρίου 2019

Related posts

Πώς να διαλέξετε το κατάλληλο fitness tracker

tele

Τόσο ποσοστό της Γης έχει χαρτογραφήσει η Google

tele

Το tablet για παιδιά για να γίνει δημιουργικότερο το μένουμε σπίτι

tele

Nintendo Switch Jailbreak: Everything you need to know!

tele

Να τι πρωτοποριακό κάνει η εταιρία που αγόρασε το Facebook για 1 δισ. δολάρια

tele

Xenobots, οι τεχνητοί ζωντανοί οργανισμοί με DNA βατράχων που μπορούν να προγραμματιστούν σαν ρομπότ

tele

Drone σχεδιάστηκε ως φωτιστικό εσωτερικών χώρων

tele

Ανοιξε το βιβλίο προσφορών για το ομόλογο της Wind

NEWSROOM

Βρέθηκε το «εμβόλιο» κατά των fake news

tele

Το σούπερ γκατζετάκι που δεν ξέρατε ότι χρειαζόσασταν

tele

Η Νέα Υόρκη αναδεικνύεται στην πλέον καινοτόμο πόλη στον κόσμο

tele

Ρομπότ πηγαίνουν φαγητό σε ανθρώπους σε καραντίνα εξαιτίας του κοροναϊού

tele