telecomsnews.gr
Image default
APPLE

Ελαφρά αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά smartphones το 2021

Ελαφρά ανοδικά αναμένεται να κινηθεί το 2021 η αγορά των smartphones στην Ελλάδα, με τον θετικό τόνο να προέρχεται, κυρίως, από την έλευση των συσκευών 5G και τη σταδιακή αποκλιμάκωση της κρίσης του COVID-19, σύμφωνα και με όσα αναφέρει δημοσίευμα του SEPE.

Το 2020, η αξία της αγοράς των συσκευών smartphones στην Ελλάδα κινήθηκε στα επίπεδα των €518 εκατ., παρουσιάζοντας μικρή μείωση – σε αξία – της τάξης του 1% έναντι του 2019, όταν είχε διαμορφωθεί στα €523 εκατ. Η μείωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων ήταν της τάξης του 9%.

Η συγκράτηση της πτώσης σε χαμηλά μονοψήφιο ποσοστό σε επίπεδο αξίας, παρά τη μεγαλύτερη μείωση σε επίπεδο όγκου, αποδίδεται στη στροφή των Ελλήνων σε πιο ακριβές συσκευές. Συνολικά, η super premium συσκευών (με τιμή άνω των €1.000) κέρδισε σχεδόν 5 μονάδες το 2020 έναντι του 2019, αυξήθηκε δηλαδή σε απόλυτο νούμερο. Το 36% των πωλήσεων αφορούσε σε συσκευές με κόστος άνω των €600 από 31,7% το 2019.

Την πρώτη θέση, από πλευράς πωλήσεων στην Ελλάδα διατήρησε το 2020 η Samsung, με μερίδιο αγοράς 37% με βάση την αξία και 33,2% με βάση τον όγκο των πωλήσεων. Όσον αφορά τη συγκέντρωση της ελληνικής αγοράς, αυτή δείχνει να συνεχίζεται: ενώ το 2015, 11 brands μοιράζονταν το 96% του μεριδίου αγοράς σε αξία, το 2020 το ποσοστό αυτό μοιράζεται σε 4 brands.

Αύξηση του χρόνου διατήρησης

Το 2020 ήταν μια χρονιά προκλήσεων για την αγορά των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο, με την πανδημική κρίση να ασκεί πιέσεις στους οικογενειακούς, αλλά και στους εταιρικούς προϋπολογισμούς. Ως αποτέλεσμα, αυξήθηκε περαιτέρω ο χρόνος διατήρησης των συσκευών στα χέρια των καταναλωτών.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Samsung, παρατηρήθηκε ότι ο καταναλωτής κράτησε για περισσότερο διάστημα από τον μέσο όρο τη συσκευή του, που μέχρι τότε ήταν 27,3 μήνες. Επεκτάθηκε, έτσι, ο χρόνος διατήρησης μιας συσκευής στους 28,4 μήνες, στις πέντε μεγάλες χώρες ευρωπαϊκές χώρες.

Πιο οικονομικές συσκευές

Στο μεταξύ, ένας στους πέντε (20%) Ευρωπαίους πολίτες (ΕU5) επέλεξε να κινηθεί για την επόμενη αγορά του προς ένα πιο οικονομικό εύρος τιμής. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 3ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, το 20% του καταναλωτικού κοινού επέλεξε να κινηθεί αγοραστικά σε ένα πιο οικονομικό εύρος τιμής.

Επίσης, μειώθηκε το trade up, το ποσοστό αυτών που αγόρασαν μια συσκευή πιο ακριβή από αυτήν που είχαν, ενώ το trade down αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.

Την ίδια στιγμή, η super premium κατηγορία (>1000€) κέρδισε έδαφος, καθώς αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι το γενικότερο κλίμα δεν απέτρεψε τους καταναλωτές από το να επιλέξουν μια συσκευή, που τους δίνει τεχνολογικά διευρυμένες δυνατότητες.

Ακολουθήστε το AppleWorldHellas στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το AppleWorldHellas στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://appleworldhellas.com/feed 

Related posts

Η iOS 14.5 beta ενεργοποιεί παγκόσμια dual-SIM 5G υποστήριξη

tele

DigiTimes: H Apple μπορεί να λανσάρει 2 ‘iPhone SE 2’ μοντέλα το 2020

tele

Samsung Galaxy S21, S21+, S21 Ultra, Buds Pro και Smart Tag | Όλες οι ανακοινώσεις της Samsung

tele

6 στους 10 Έλληνες πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες ανέπαφες λύσεις πληρωμών

tele

Χρωματιστά vector landscape wallpapers για το iPhone

tele

Νέα διαρροή επιβεβαιώνει την έλευση τεσσάρων νέων iPhone το Φθινόπωρο

tele

H Apple δημιούργησε την iPhone 11 λέξη “slofie” και θέλει τα πνευματικά δικαιώματα για αυτή

tele

To iPhone XR ήταν εκείνο το smartphone με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως το 2019

tele

H Apple συνεχίζει τα εντυπωσιακά “Shot on iPhone Experiments” με ένα νέο “Fire & Ice” βίντεο

tele

Τα πρώτα παραδείγματα της Deep Fusion τεχνολογίας των iPhone 11/Pro εντυπωσιάζουν

tele

Nintendo wallpapers για το iPhone

tele

Περισσότερα από 6 εκ. μηνύματα έχουν σταλεί τις πρώτες 4 μέρες στο 13033

tele