telecomsnews.gr
Image default
INTERNET

Αλλαγές στις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης ζητά η ΕΕΤΤ

Η Ολομέλεια της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προχώρησε σε τροποποίηση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).

Ο στόχος της
ΕΕΤΤ είναι να διασφαλίζεται η ρητή συγκατάθεση του χρήστη για τη λήψη
των συγκεκριμένων υπηρεσιών, προκειμένου να αποφεύγονται αυθαίρετες
χρεώσεις χρηστών, ένα φαινόμενο που τείνει να μετατραπεί σε μάστιγα στη
χώρα μας, όπως φανερώνει η αύξηση σχετικών καταγγελιών χρηστών.

Σύμφωνα
με την τροποποίηση που παρουσίασε η ΕΕΤΤ, ο χρήστης που επιθυμεί να
εγγραφεί σε μια ΥΠΠ, με ή χωρίς συνδρομή αφού καταχωρήσει τον τηλεφωνικό
αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από
την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να
ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή
βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.

Στη συνέχεια,
πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS,
εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε
περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού
ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται. Μέχρι την αποστολή του
παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σημειώνεται ότι, η
ΕΕΤΤ είχε διεξαγάγει δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Οι παραπάνω
ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ με τη δημοσίευση της απόφασης της ΕΕΤΤ στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Με την ευκαιρία η ΕΕΤΤ συστήνει στους
καταναλωτές πριν την καταχώρηση του τηλεφωνικού αριθμού τους σε
διαδικτυακούς τόπους για να εγγραφούν σε ΥΠΠ, να διαβάζουν προσεκτικά
τους όρους και το κόστος. Το ίδιο ισχύει και για υπηρεσίες που
προσφέρονται ή διαφημίζονται μέσω ηλεκτρονικών/έντυπων ΜΜΕ.

Παράλληλα,
η ΕΕΤΤ προτρέπει τους καταναλωτές να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους
διαφημιστικών καταχωρήσεων και να ελέγχουν εάν αφορούν σε συνδρομητική
υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.
Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από τον πάροχο κινητής
τηλεφωνίας που είναι συνδρομητές για τη δυνατότητα φραγής χρεώσιμων
εισερχόμενων μηνυμάτων SMS από σύντομους πενταψήφιους κωδικούς. Επίσης,
μπορούν να ενεργοποιήσουν τη φραγή μέσω των εφαρμογών που διαθέτουν οι
πάροχοι. Ταυτόχρονα, μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία
κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητές, σε περίπτωση που είτε
διαπιστώσουν αδικαιολόγητες χρεώσεις στον λογαριασμό του κινητού
τηλεφώνου ή αδικαιολόγητη μείωση του υπολοίπου στο καρτοκινητό, είτε
λάβουν μηνύματα SMS από πενταψήφιους κωδικούς, που αναφέρονται σε
εγγραφή σε ΥΠΠ, χωρίς δική τους ενέργεια/συγκατάθεση. 

Υπενθυμίζεται
ότι οι ΥΠΠ είναι υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, μέσω συγκεκριμένων
αριθμοσειρών, και αφορούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορές (π.χ.
κατέβασμα παιχνιδιών, ringtone, video), παιχνίδια από την τηλεόραση με
συμμετοχή μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. καιρός),
αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.

-- Αλλαγές στις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης ζητά η ΕΕΤΤ - --.

Related posts

Κενά ασφαλείας οδηγούν σε επιθέσεις εναντίον των συσκευών Amazon Echo και Kindle

tele

H Google προσφέρει νέους τρόπους επικοινωνίας στις επιχειρήσεις

tele

To Facebook προσεγγίζει Netflix και Disney για μία νέα συσκευή TV chat

tele

Οι Βρετανοί μετρούν το ποσοστό ακτινοβολίας από το 5G

tele

Upstream: Δωρεάν e-πρόσβαση για πάνω από 200 εκατ. ανθρώπους στον αναπτυσσόμενο κόσμο

tele

Binge-Watching από την υπηρεσία Cosmote TV Plus σε ολόκληρους κύκλους σειρών

tele

Πώς αντιδρούν τα social media στην εξάπλωση του κορωνοϊού και τα fake news

tele

To Facebook θέλει να χρησιμοποιήσει το δικό του κρυπτονόμισμα

tele

Assassin’s Creed Rogue Remastered | Announcement Teaser Trailer

tele

Το Facebook λανσάρει υπηρεσία γνωριμιών στις Ηνωμένες Πολιτείες

tele

Το 78,5% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο

tele

Αποκεντρωμένο μοντέλο για τα κοινωνικά δίκτυα ετοιμάζει το Twitter

tele