telecomsnews.gr
Image default
TECH

«Έξυπνα» συστήματα ασφαλείας υποχρεωτικά σε όλα τα οχήματα από το 2020

Από το πολύ κοντινό μας 2020 και έπειτα καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μιας σειράς νέων τεχνολογιών ασφαλείας σε κάθε είδους όχημα που κυκλοφορεί στην Ευρώπη.

Πρώτος στόχος της εισαγωγής αυτών των νέων τεχνολογιών είναι βέβαια η προστασία οδηγών, επιβατών, πεζών και ποδηλατών. Δεύτερος στόχος είναι η προετοιμασία για τη σταδιακή μετάβαση στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Τα νέα συστήματα που θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα οχήματα από το 2020 και έπειτα περιλαμβάνουν τον «έξυπνο» έλεγχο της ταχύτητας του οχήματος, την ασφαλή οπισθοπορεία με τη χρήση κάμερας ή ηλεκτρονικών αισθητήρων, τον καταγραφέα δεδομένων ατυχήματος, την έγκαιρη προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας του οδηγού και βέβαια την αποφυγή διάσπασης προσοχής (κυρίως από τηλεφωνικές κλήσεις).

Η υποχρεωτική χρήση των παραπάνω συστημάτων θα αφορά αυτοκίνητα, μικρά ή μεγάλα φορτηγά και φυσικά λεωφορεία. Ειδικότερα για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά υποχρεωτική καθίσταται από το 2022 η χρήση συστημάτων υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και προηγμένης πέδησης έκτακτης ανάγκης. Ειδική μνεία γίνεται και στην απαίτηση για τη βελτίωση της άμεσης όρασης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων και την εξάλειψη των «τυφλών» σημείων, ενώ τα μεγάλα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν συστήματα στο εμπρόσθιο τμήμα και τα πλευρικά τμήματα του οχήματος για τον εντοπισμό ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την ειδοποίηση του οδηγού για την παρουσία τους, ιδίως κατά τη στροφή.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει ότι τα εν λόγω μέτρα θα βοηθήσουν να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038. Υπενθυμίζεται ότι μακροπρόθεσμος στόχος της ΕΕ είναι να προσεγγίσει τους μηδέν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 («Όραμα για μηδενικές απώλειες»).

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, πέρα από την προστασία των χρηστών του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου, τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα βοηθήσουν τους οδηγούς να εξοικειωθούν σταδιακά με τη νέα υποβοήθηση της οδήγησης, δηλαδή αυτό που αποκαλούμε γενικά «αυτόνομη οδήγηση». Ήδη, η Επιτροπή εξέδωσε νέους κανόνες, που επιταχύνουν την εγκατάσταση συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών (C-ITS) στο οδικό δίκτυο της Ευρώπης. Τα συστήματα C-ITS επιτρέπουν στα οχήματα να «επικοινωνούν» μεταξύ τους, με την οδική υποδομή και με τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου, για παράδειγμα, σχετικά με επικίνδυνες καταστάσεις, οδικά έργα και το χρονισμό των φωτεινών σηματοδοτών, καθιστώντας, ως εκ τούτου, τις οδικές μεταφορές ασφαλέστερες, καθαρότερες και αποδοτικότερες.

-- «Έξυπνα» συστήματα ασφαλείας υποχρεωτικά σε όλα τα οχήματα από το 2020 - --.

Related posts

Συμμετοχή της Cosmote σε ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο για κβαντικά συστήματα επικοινωνίας

tele

Vodafone Smart Track: Μείωση κόστους και καλύτερη εποπτεία στόλου οχημάτων

tele

Μειωμένη εμπιστοσύνη στην προστασία προσωπικών δεδομένων με Τεχνητή Νοημοσύνη

tele

Αισθητήρας εντοπισμού χώρου στάθμευσης της Bosch κάνει την ανεύρεση parking παιχνίδι

tele

Η Facebook εξαγοράζει την start-up CTRL-labs που ειδικεύεται στο brain-computing

tele

H IBM πιστεύει σε ένα πλαίσιο κανόνων για την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου

tele

Οι 10 τεχνολογικές καινοτομίες που θα σώσουν την ανθρωπότητα

tele

EA wants fortnite – style cross – play for it’s own games … eventually

tele

H Apple εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την αυτοκίνηση

tele

Οι στρατηγικές για την επιτάχυνση της ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων

tele

Εισαγωγή στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση από το Discover More Athens

tele

Η Facebook θα συνεργαστεί με την Ray-Ban για την παραγωγή «έξυπνων» γυαλιών

tele